Aankomst in Ghana - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Janita Zwarteveld - WaarBenJij.nu Aankomst in Ghana - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Janita Zwarteveld - WaarBenJij.nu

Aankomst in Ghana

Door: Janita Zwarteveld

Blijf op de hoogte en volg Janita

05 Februari 2011 | Ghana, Tamale

Lieve allemaal,

Hier eindelijk een berichtje van mij op mijn site. Ik kijk er al een tijdje naar uit om iets van mezelf te laten horen, en nu kan dat eindelijk. Het belangrijkste om te vertellen is dat het erg goed met mij gaat! Ik geniet met volle teugen!!! In het begin vond ik het allemaal erg gek, maar nu voel ik mij steeds meer op mijn gemak tussen de toeterende auto's, het rode zand, de brandende zon, de zakjes water en natuurlijk de schattige kinderen!
Afgelopen woensdag zijn we op Schiphol vertrokken naar Ghana. 's Avonds rond een uur of acht zijn we geland en werden we opgehaald door een taxichauffeur die ons bij het huis van Victoria bracht. Daar werden we hartelijk welkom geheten en kregen we thee en brood met pindakaas! Daarna was het alweer bijna tijd om naar bed te gaan. Ondanks de lange reis lukte het niet om in slaap te komen, want het was echt veel te warm op onze kamer. Ik zweette echt overal, en alles plakte. De volgende ochtend was het dan ook een verademing om naar buiten te gaan. Die donderdag hebben wij ons in Accra vermaakt, onderleiding van Evans. Eerst gingen we geld inwisselen en vervolgens hebben we heerlijk over de markt gelopen. Bizar, hoe druk deze stad is. Ik ben dan ook blij dat ik nu niet meer in Accra ben. 's Middags konden we lekker in de zee afkoelen en hebben we heerlijk gegeten bij een strand tentje. Kun je het voorstellen in februari in de zee?? Toch was het ontzettend fijn!
Gister (vrijdag) hebben we van 8uur 's morgens tot 9 uur 's avonds in de bus gezeten. We gingen vanuit Accra naar Tamale toe. Het was een lange, maar leuke rit. Ondertussen werden er ook verschillende Ghanese films gedraaid, ook een leuke introductie! Verder hebben we wat eten op marktjes gekocht, en heb ik heerlijk geslapen en gelezen. Een uur later dan gepland kwamen we in Tamale aan waar we werden op gewacht door Hajar, een vrouw van Meet Africa. Het is een erg aardige vrouw, die mij een welkom gevoel gaf. In Tamale was de temperatuur ook een stuk aangenamer dan in Accra, dit komt vooral doordat het hier een stuk minder vochtig is waardoor we minder plakken. Deze nacht in Tamale heb ik heerlijk geslapen (en het zelfs even koud gehad!). Vanmorgen werden we rond 8 uur wakker, en hebben we ons rustig aangekleed en ontbeten. Daarna zijn we met Hajar naar het kantoortje van Meet Africa geweest waar we verschillende uitleg hebben gekregen over het verblijf bij het gastgezin. Ik zit nu ineens wel in Zaare volgens de papieren (Charlotte, Joanne en Sylvia zitten daar ook), maar misschien dat dat nog veranderd. Voor mijn onderzoek ben ik namelijk uitgegaan van Nyariga, en mijn onderzoeksonderwerp sluit daar denk ik ook beter op aan, maar aan de andere kant vind ik het ook geen straf om gezellig bij Charlotte, Joanne en Sylvia in het dorpje te zitten. Het is dus nog maar afwachten, en proberen om me zo min mogelijk druk te maken (en dat lukt al aardig goed ;)). Daarna hebben we verschillende marktjes bezocht, en de eerste Ghanese kledingstukken gekocht. Ook heb in in Ghana geld gepind! Tussen de middag hebben ik heerlijk spaghetti gegeten bij een restaurantje dat ons allemaal een vakantiegevoel gaf. Eenmaal "thuis" hebben we nog een rondje over de compound gelopen en verschillende foto's gemaakt voor bij de blog. Ik hoop dat het lukt om ze erbij te zetten. Nu ik dit getypt heb (op het bed op mijn laptop) gaan we naar het internetcafe in de stad en proberen om het op internet te plaatsen. Weer een heel nieuwe ervaring dus!
Komende weken zullen er nog wel meer nieuwe ervaringen komen, en ik kijk er naar uit om van deze ervaringen te genieten en te leren! Ik ben benieuwd naar wat ik allemaal nog mee zal maken en ik ben vooral heel benieuwd naar mijn gezin waar ik de rest van de tijd zal verblijven.
Morgenochtend om 10uur zullen we met de bus naar Bolgatanga gaan, en dan ben ik bijna op de plek van bestemming! Dinsdag zal ik officieel bij mijn gezin gaan wonen. Spannendspannend. Ik weet niet hoe vaak ik dan berichtjes zal kunnen plaatsen, maar ik ga mijn best doen om jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden. Willen jullie mij iets laten horen, dan ben ik bereikbaar op het volgende Ghanese nummer 0032-549962850. Ook is er een adres waar ik post kan ontvangen, maar die heb ik zo niet bij de hand. Misschien dat papa en mama of Douwe die even als reactie hieronder kunnen plaatsen?
Het lijkt mij leuk om van jullie te horen hoe het in Nederland is! Ik denk aan jullie.
Heel veel liefs,
Janita

  • 05 Februari 2011 - 16:41

    Anna:

    Hey Janita,

    leuk verhaal, fijn dat het allemaal zo goed gaat!
    Liefs anna

  • 05 Februari 2011 - 22:32

    VOOR IEDEREEN:

    Er is denk ik per ongeluk een foutje in het nummer van Janita gekomen.
    Er zijn namelijk twee cijfers omgedraaid. Het nummer is als volgt.
    00233-549962850

    groetjes Corina

  • 06 Februari 2011 - 11:11

    Kirsten:

    Dat klinkt heerlijk Janita (afgezien van de hitte :p)! Geniet ervan meis & goed bezig met je niet druk maken, hihi, keep up the good work! :) Ik waarschijnlijk komende week de eerste interviews, spannend! Heeel veel plezier nog, hoop dat het gastgezin leuk wordt (vast)! Liefs!

  • 06 Februari 2011 - 14:35

    Rick:

    Weer een avontuur in Ghana! Veel plezier:) Klinkt al goed!

  • 06 Februari 2011 - 14:45

    Janine:

    Jan! Super leuk dat je een verhaaltje erop hebt kunnen zetten. Ik maak uit je verhaal op dat je het nu al naar je zin hebt! Heeel fijn, of niet!
    Eerst ook nog even 'vakantie', relaxt man dat je even aan het strand hebt kunnen liggen enzo!
    Ben benieuwd naar je gastgezin en in welk dorp zij zich bevinden:P Veel plezier en succes nog !!

  • 07 Februari 2011 - 10:23

    Ineke:

    Hey Janita!
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. De kop is eraf! Geniet ervan, maar vergeet niet terug te komen, want het is hier maar stil zonder jou...
    Liefs,
    Ineke

  • 07 Februari 2011 - 16:19

    Jannie Van Gils:

    nou het is weer een heel avontuur
    hoop dat het allemaal goed gaat ,ik blijf je volgen liefs

  • 08 Februari 2011 - 11:11

    Liset:

    Hey meis!
    Super dat het zo goed gaat en je lekker geniet! Erg leuk om je verhalen door te lezen en bekende steden tegen te komen! hihi! good luck out there!!!
    Liefs..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Janita

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 58994

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 21 December 2012

master-onderzoek

02 Februari 2011 - 21 April 2011

Bacheloronderzoek in Nyariga

Landen bezocht: