Beestenboel in Ghana - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Janita Zwarteveld - WaarBenJij.nu Beestenboel in Ghana - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van Janita Zwarteveld - WaarBenJij.nu

Beestenboel in Ghana

Door: Janita Zwarteveld & Douwe Visser

Blijf op de hoogte en volg Janita

20 Juli 2012 | Ghana, Bolgatanga

Lieve thuisblijvers,

Hier even een kort berichtje vanuit Ghana om jullie te laten weten dat alles goed gaat.
Maandagavond zijn we vertrokken, en via Casablanca kwamen we dinsdagochtend in Accra aan. We hebben een goede vlucht gehad, met twee keer een diner. Douwe was intens gelukkig! Vervolgens zijn we zo snel mogelijk met de bus naar Tamale gegaan. Onder zo snel mogelijk moet je het volgende verstaan, we vertrokken om 8 uur 's morgens en waren om 21.30 in Tamale. Het nadeel van deze snelheid (hahaha) was dat we in het donker aankwamen en dat we beiden bekaf waren doordat we al zo'n 26 uur onderweg waren. Maar goed, we waren er! De volgende dag hebben we een lekker dagje in Tamale gehad, en donderdag zijn we met de TroTro naar Bolga gegaan. In Bolga werden we opgewacht door mijn zusje Jessica, die al een stuk groter is geworden, maar verder nog precies hetzelfde is.
Nadat we ongeveer een uur hebben gewacht op een taxi (welkom in Ghana), zijn we naar mijn gastgezin gegaan waar we heel hartelijk welkom werden geheten. Lees op je afstormende familie, een vader die je plat knuffelt, lachende mensen, ennnnn een heel kleine baby! (Tante Comfort is 27 juni bevallen van een prachtige dochter Theresa!). Jullie kunnen je dus wel voorstellen dat het erg goed voelt om hier weer te zijn.

Voor een extra sfeerimpressie, hier nog een aantal feitjes:
1. Janita kan een hele dag slapen in de bus, Douwe niet.
2. In de tussentijd date douwe er daarom op los met buschauffeurs.
3. Verder zijn Douwe en Janita iedere avond braaf aan het deet-en.
4. Zelfs Douwe heeft zijn vis laten staan.
5. Janita heeft met vlooien geslapen, Douwe sliep alleen.
6. Janita moet nog steeds boeten voor deze vorm van vreemdgaan: JEUKKKKK
7. Douwe is zo lang dat Janita hem van heinde en verre kan herkennen, het nadeel is dat ons bed te klein is.
8. De haan vindt het om vier uur al ochtend, de ezel krijgt hiervan een astmaaanval, oftewel vanaf vier uur is het een enorm kabaal.
9. Douwe zal kikkers nooit door de douane heen krijgen, ze springen zelf wel uit zijn tas.
10. Hier in Ghana zijn we al getrouwd en heten we miss. and mr. Tissar.

Vrolijke groet, vanuit een mooi Ghana!

Janita & Douwe

• 20 Juli 2012 - 11:27

Liesbeth:

Ik geniet ervan om zo op afstand mee te mogen genieten! Leuk om te lezen!

• 20 Juli 2012 - 12:06

Hi Janita!

Super om dit te lezen. Het is allemaal zo herkenbaar en ik kan niet wachten tot ik weer naar Ghana kan :-)

Wellicht is je het goede nieuws ontgaan... Maar ik ben toegelaten voor de master African Studies aan de University of Ghana. Natuurlijk moet ik nog wel wachten op dé officiele brief waarmee ik een visa aan kan vragen, maar dit zijn slechts details ;-).
    Heel veel plezier nog in Ghana en we zien elkaar in december!!

Xx Simone

• 20 Juli 2012 - 13:06

Paula:

Hee Mr. an Mrs. Tissar,

Dat klinkt als een fantastische, kleurijke en mooie reis :)
    Liefs!

• 20 Juli 2012 - 18:45

Anna:

superleuk Janita! Echt een grappig stukje. Wat fijn dat jullie nu samen Ghana kunnen beleven! Liefs anna

• 20 Juli 2012 - 19:45

Ineke:

Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Geniet ervan daar!

• 22 Juli 2012 - 15:52

Hannah:

Tof! Gezellig stukje :D Geniet ervan met z'n tweeën!

• 26 Juli 2012 - 09:16

Ada Zwarteveld:

Ha Douwe en Janita,
    goed te lezen dat jullie het naar je zin hebben. (Niet anders verwacht.)
    Tante Comfort klinkt ook als een echt schommelmoeke met een boezem waar je een dienblad op kan zetten.?? (Tenminste dat beeld krijg ik erbij.)
    Hartelijke groet Ada,Geertje en Sharon.